onsdag 18 februari 2009

Doftande lavendel



Var i förrgår på impulsshopping i staden Jakobstad och fyndade en hel del.
Har länge tänkt köpa lavendel och sy små doftpåsar att sätta in i klädskåpen och så bestämdes det att idag är dagen då detta inköp skall göras. Gick in till "hälsoboden" och köpte där 40 gr lavendelblom för en relativt billig peng.

Glad i hågen gick vi vidare till en liten inredningsbutik, bara för att vi inte varit där på länge. Det visade sig att denna butik skall flytta och hade rea på allt. Där hittade jag den underbara bakskålen jag länge suktat efter men inte köpt eftersom det alltid varit knappt med pengar de gånger jag tittat på den. Nu stod den där på -40% hyllan(!) Vilken lycka!
Vi gick runt lite i butiken och där fanns en hylla full med lavendelpåsar, 100 gr, billigt och dessutom -40% därtill. Ni förstår ju alla att vi lämnade Jeppis med 140 gr lavendelblom.

Så gårdagen fick förståss gå åt till att sy påsar. Sydde dessutom två påsar med dragkjedja av ett jättevackert tyg som vi hittade på loppis samma dag. Visar säkert bilder på dem nån gång.
Här får ni i alla fall se lavendelpåsar.

Trevlig kväll till er alla!

5 kommentarer:

sabina sa...

Jag har inte varit dit på "flyttningsrea". Hmmm... borde kanske försöka fynda där!

Söta påsar! Nu doftar era skåp nog gott!

Kinni sa...

va härlit he låter. loppis och lavendel. va e nu betär än he. får man fråg va butiken hette?

Ivars sa...

Lavendel!!! Mumma! Och så vann du i min blogg dessutom, grattis till anktvålen! Den har ganska maskulin pepparmintdoft men också energigivande i dessa kalla tider. Så du kan kanske ge den åt Markus ifall du ej gillar doften. Maila mig din adress så kommer den på posten. Trevlig helg!

Maria sa...

Jag har nog för kort bit till Jeppis för att nångång fynda där ;O)....skulle aldrig hända sej och jag besöker staden flera ggr i veckan *suck* Underbart med lavendelpåsar...och en charmig bakskål står också på min önskelista ;O)

http:/www.lavendela.se sa...

Hej, fina lavendelpåsar, tycker jag. Jag älskar verklijgen doften av härlig lavendel..... Jag syr också kuddar och påsar...härligt och lägger i lådor ställer in i badrummet. Vi har ekologisk lavendel och då kan man ju både baka och ha den i matlagningen. Lycka till meddina påsar. Hälsningar från oss på Lavendela.
Britt