onsdag 1 april 2009

mina egna rutor



Hej på er!

Skola och jobb har än en gång satt käppar i hjulen för vårt bloggande.
Så har vi pysslat på med andra saker när det har funnits lite tid.
Jag kom för någon dag sedan på att jag vill virka en filt med mormorsrutor. Problemet var ju bara det att jag inte kan virka sådana. Men min snälla moster tipsade om att det fanns en bra beskrivning på Strömsös hemsida.

Så jag satte mig med mitt garn och min virknål framför datorn och började på. De första försöken blev till ingenting men efter en stund fick jag faktiskt till någon slags ruta; min egen ruta.
När allting inte blir exakt som det är meningen brukar jag tänka att det ju bara är charmigt när det syns att jag gjort det själv.

Stackars Markus har nu inget vidare sällskap när jag hela tiden sitter med mina garnnystan. Det är så roligt när man väl har kommit igång så man kan inte sluta. :)

Nu skall vi gå ut i solen en sväng, det är underbart väder i Vasa!

5 kommentarer:

Lundagård sa...

Snyggt!

Anonym sa...

Va fint! :)

Hälsn. Majsan

Anonym sa...

Den var fin! Jag har också försökt mig på mormorsrutor, men utan framgång. Kanske en titt hos Strömsö skulle hjälpa, tack för tipset!

Emma sa...

Ni har fått en utmärkelse av mej, kolla in min blogg :)

Tre rum sa...

Kanske man sku ta och kolla in strömsö-sidan och lära sig virka!